Levyarvio: Frightened Rabbit - Pedestrian Verse

Tämä on taas näitä juttuja, että kun bändi julkaisee neljännen levynsä, niin luulis että meikäläinen olis kuullut siitä. Vaan ei. En tosin ole niin SYVÄLLÄ PELISSÄ että edes jaksaisin yrittää ottaa selvää kaikista bändeistä ja levyistä joita musablogeissa vilisee, mutta tämän kohdalla kävi vielä niin, että uuden polven kohuttu musatoimittaja Oskari "Original Gangster" Onninen suositteli tätä minulle, arvellen nimenomaan että minä pitäisin tästä.

Täysin normaali musiikista pitävän ihmisen reaktio olisi tietenkin hyljeksiä tätä KOSKA joku toinen suositteli sitä nimenomaan minua silmälläpitäen. Vaan minäpä en hyljeksinytkään, vaan rupesin kuuntelemaan. Nöyryytettynä, koska joku tiesi minua koskettavan levyn ilmetymisestä, ilman että olin edes kuullut yhtyeestä. Jonka NELJÄS levy tämä on.

Semmotti, sanoisi perniöläinen.

Kävi joka tapauksessa niin, että tykästyin Pedestrian Verseen HETI ja ISOSTI. Pari vuotta sitten Mumford & Sonsista tuli valtavan suosittu yhtye. Harmi vaan että samaan aikaan pinnalle nouseeseen Fleet Foxesiin verrattuna Mumford & Sons on umpitylsä, ihan kuin joku Sibelius-akatemian tylsä ja asiallinen versio Fleet Foxesista.

Frightened Rabbit asettuu tähän samaan ryhmään. Se tekee helvetin tarttuvia lauluja, kuten Mumford & Sons, mutta ainakin Pedestrian Versen laulut ovat myös mielenkiintoisia. Ne eivät tunnu Hennes & Mauritzin villatakeilta, vaan niissä on jotain valtavan hienoa ja nostattavaa. Sanoituksissa pilkahtelee myös samanlaista älykkyyttä kuin Death Cab for Cutiella.

 
Tekee mieli verrata tätä siihen Mumford & Sonsiin, vaikka M & S onkin musiikkitoimittajapiireissä todella vihattu ryhmä. Ehkä se johtuu suosittuudesta, mutta luultavasti bändin huonoudesta. Frightened Rabbit on siis parempia biisejä tekevä ja mielenkiintoisempi Mumford & Sons. Frightened Rabbit on myös enemmän bändisoittoon perustuva, eikä niin munaton kuin M & S.

Mahtava fiilis tulee tästä levystä. Luulenpa että tästä tulee samanlainen kestosuosikki kuin Silversun Pickupsin Neck of the Woodsista jota kuuntelin viime vuonna valtavasti.


This entry was posted in ,,,. Bookmark the permalink.

1 Response to Levyarvio: Frightened Rabbit - Pedestrian Verse

  1. Petra says:

    Kuuntelin, en tykänny, liian indie, yhyy. Fleet foxesista oon sen sijaan ihan samaa mieltä sun kanssa. Mumford & Sonskin uppoaa mulle kyllä, esim ruuanlaiton seurana.

Leave a Reply

Hei kommentoija! Arvostaisin suuresti jos et kommentoisi anonyyminä, se jotenkin vähentää kommenttisi arvoa. Minä esiinnyn nimelläni, esiinny sinäkin.
T: Jussi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...